Passa al contingut principal

Qui és EduTips?

La meva foto
EduTips
Som la Maria i la Dolors, estudiants d'Educació Primària i Infantil a la URV.

PISSARRES DIGITALS


En l'última sessió d'aquest mòdul de l'assignatura Habilitats Comunicatives hem après a dissenyar diferents activitats per realitzar-les en les nostres classes com a futurs mestres. Hem utilitzat l'aplicació Smart Notebook per crear diferents recursos que podrem utilitzar en les pissarres digitals (PDI).

Hem creat 2 activitats diferents per treball amb els alumnes de primària. Totes dues activitats van encaminades a treballar les estacions de l'any, els aspectes meteorològics que succeeixen i diferents refranys i dites populars que parlen d'aquests aspectes.

A continuació us deixem una sèrie d'imatges de les activitats i més informació sobre aquestes.

Activitat 1: Refranys.




Objectius:
En aquesta activitat el que es vol és que els alumnes coneguin algunes de les dites més populars de la llengua catalana.
Continguts:
Dites populars.
Recursos:
Per fer aquesta activitat utilitzarem la pantallaPDI que ens permet interactuar directament amb el material projectat a la pantalla. 
Procediments
En la pantalla hi trobarem una sèrie de dites populars amb espais en blanc que caldrà omplir amb les paraules que trobem a la part inferior de la pantalla. Aquesta activitat la podran fer tants alumnes com es vulgui, sempre que no superi el màxim de dites que apareixen.
Metodologia d'avaluació:
El/la mestre/a podrà avaluar la rapidesa i la capacitat de reacció dels alumnes alhora que podrà avaluar si els alumnes coneixen i dominen les dites populars de la llengua catalana.

Activitat 2: Joc de preguntes.





Objectius:
En aquesta activitat el que es vol és que els alumnes assimilin els fets meteorològics segons les estacions de l'any.
Continguts:
Estacions de l'any.
Recursos:
Per fer aquesta activitat utilitzarem la pantalla PDI que ens permet interactuar directament amb el material projectat a la pantalla.
Procediments
En aquesta activitat necessitarem dos grups de dos membres cadascun. El que farem és un petit joc de respondre preguntes sobre diferents accions que podem fer en cada estació de l'any. El que hauran de fer els alumnes és respondre les preguntes posant en comú la resposta amb el seu Company d'equip.
Metodologia d'avaluació:
El/la mestre/a podrà avaluar la rapidesa i la capacitat de posar en comú la resposta amb el Company, a més a més d'observar si les respostes que donen són correctes o no.

També hem realitzat un intercanvi amb un altre grup de classe per tal de veure més opcions per treballar amb 
Smart Notebook.

Hem treballat amb l'equip de "La gran fàbrica de l'educació".

El seu grup ha creat dues activitats relacionades amb les matemàtiques per tal de treballar les taules de multiplicar de l'u i del dos. Les seves activitats ens han semblat molt didàctiques, ja que els alumnes moltes vegades no els agrada fer càlculs matemàtics i trobem que és una bona forma tant d'ensenyar com motivar als estudiants a participar en les classes.

També us deixem una sèrie d'imatges que ens han cedit de les seves activitats.








En treballar amb aquesta eina, primer ens ha costat entendre com funcionava i hem hagut d'informar-nos molt bé de com fer-ho. Hem buscat molts exemples i ens hem posat en el paper dels alumnes per entendre el funcionament. Quan ja hem tingut tota la informació hem creat les nostres pròpies creacions. El procés de disseny ha estat molt divertit perquè cada clic que fèiem descobríem una nova funció de l'aplicació. Finalment, quan hem tingut l'activitat dissenyada l'hem realitzat posant-nos en el paper dels alumnes per tal de veure que tot funcionava segons els nostres desitjos.

A l'acabar aquesta activitat hem creat una opinió sobre les pissarres digitals i l'ús que en podem fer en les nostres aules. Pensem que aquestes poden ajudar a fer més interactives i amenes les classes. Els alumnes creiem que els pot agradar aquestes activitats perquè trenquen amb la rutina de les classes tradicionals i els pot ajudar a motivar-se per seguir aprenent.



Fins a la pròxima!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CREACIÓ D'UN LLIBRE DIGITAL

Avui, després de parlar de l'Alfabetització Multimodal en la primera infància hem creat un conte amb l'eina  Storybird . Aquest programa ens permet explicar una història a partir imatges ja creades. El conte que hem creat tenia com a tema: "Reconèixer i respectar les diferències i aprendre a viure junts". Aquest conte  va enfocat a un públic infanti , de 3 a 5 anys, tot i que creiem que també pot ser útil per a totes les edats. Nosaltres hem decidit explicar la història d'un conillet que es diu Pau que fa amics ben diferents. Tos ells els hi agraden coses diferents però en Pau sap com comprendre'ls i hi crea una gran amistat. El contes ha estat escrit amb una finalitat educativa en l'àmbit social i també per transmetre valors com el respecte, la inclusió social i l'amistat. Aquí podeu trobar-lo en pdf: El conillet Pau Guia de lectura Hem preparat una sèrie d'indicacions i recomanacions que caldrà tenir en compte a l'hora d'expl...