Passa al contingut principal

Entrades

Qui és EduTips?

La meva foto
EduTips
Som la Maria i la Dolors, estudiants d'Educació Primària i Infantil a la URV.

CREACIÓ D'UN RECURS EDUCATIU

Entrades recents

PISSARRES DIGITALS

En  l'última  sessió d'aquest mòdul de l'assignatura Habilitats Comunicatives hem après a dissenyar diferents activitats per realitzar-les en les nostres classes com a futurs mestres. Hem utilitzat l'aplicació Smart Notebook   per crear diferents recursos que podrem utilitzar en les pissarres digitals ( PDI ). Hem creat 2 activitats diferents per treball amb els alumnes de primària. Totes dues activitats van encaminades a treballar les estacions de l'any, els aspectes meteorològics que succeeixen i diferents  refranys  i dites populars que parlen d' aquests  aspectes. A continuació us deixem una  sèrie  d'imatges de les activitats i més informació sobre aquestes. Activitat 1: Refranys. Objectius: En aquesta activitat el que es vol és que els alumnes coneguin algunes de les dites més populars de la llengua catalana. Continguts: Dites populars. Recursos: Per fer aquesta activitat utilitzarem la pantallaP...

EL NOSTRE PLE

Avui a la classe d'Habilitats Comunicatives hem treballat i creat el nostre PLE, (Personal Learning Environment) que significa Entorn Personal d'Aprenentatge. Un dels nostres PLE L'eina proposada per crear-lo ha estat  Symbaloo , una web en la qual pots enllaçar tots els recursos que emprem en el dia a dia. Cadascuna ha creat el seu i a partir d'aquí els hem comparat, i hem extret les següents observacions:   Hem comprovat que una de les dues tenia moltes més fonts que l'altra i hem pensat que és degut a la diferència d'edat i que les persones nadiues digitals tendeixen a emprar més eines digitals per al dia a dia. En canvi hem comprovat que l'apartat de formació és bastant semblant, ja que actualment ens trobem immerses en els mateixos estudis cosa que fa que coincidim en les webs que utilitzem. Una altra diferència és l'ús de les xarxes socials, en una de les dues les xarxes socials emprades és molt més ampli que en l'altra. ...

REFLEXIONS DESPRÉS DE LES LECTURES

Avui després de la classe hem estat fent dues lectures, una sobre com detectar l'addicció al mòbil dels fills i l'altre sobre la facilitat en què algú pot accedir a la càmera dels nostres dispositius. Arran de la lectura hem reflexionat sobre com ha de ser l'accés al mòbil tant en adolescents com en adults. i hem debatut sobre l'edat d'accés al mòbil i com és aquest accés, ja que si els pares o adults de referència en fan un mal ús és probable que els fills accentuïn aquest mal ús caient en l'addicció. Imatge extreta de Pexels També hem apuntat la idea que tant el mòbil com les TIC cal ensenyar a fer-ne un bon ús i han d'estar pautades fins que s'hagi après a fer-les funcionar, ja que si un nen de 10 anys té accés a internet, xarxes socials, etc. sense que ningú li reguli és probable que quan estigui instaurada la relació de dependència sigui molt difícil d'establir els punts de control que recomanen en la lectura. Pel que fa...

ENTREVISTA A ALDO FORTUNATI

Aquesta setmana a classe hem treballat com promoure una lectura crítica, reflexiva i pausada i una escriptura amb sentit. Durant la classe hem estat exposant les nostres idees sobre el tema i hi han sorgit diferents propostes per a dur a terme a la pràctica aquesta proposta. Pel que fa a la part més pràctica la professora ens ha proposat fer la lectura individual de l'entrevista a Aldo Fortunati "Hem de canviar la relació asimètrica entre alumne i mestre: aprendre no és repetir, és construir" i seguidament exposar en un vídeo la nostra opinió i penjar-ho en l'eina digital  Flipgrid . Primerament ens feia cosa això de gravar-nos per donar la nostra opinió, però ha estat una manera molt interessant per treballar la sintetització i l'expressió de les nostres idees en un minut. Imatge extreta de Pexels                                               ...

CREACIÓ D'UN LLIBRE DIGITAL

Avui, després de parlar de l'Alfabetització Multimodal en la primera infància hem creat un conte amb l'eina  Storybird . Aquest programa ens permet explicar una història a partir imatges ja creades. El conte que hem creat tenia com a tema: "Reconèixer i respectar les diferències i aprendre a viure junts". Aquest conte  va enfocat a un públic infanti , de 3 a 5 anys, tot i que creiem que també pot ser útil per a totes les edats. Nosaltres hem decidit explicar la història d'un conillet que es diu Pau que fa amics ben diferents. Tos ells els hi agraden coses diferents però en Pau sap com comprendre'ls i hi crea una gran amistat. El contes ha estat escrit amb una finalitat educativa en l'àmbit social i també per transmetre valors com el respecte, la inclusió social i l'amistat. Aquí podeu trobar-lo en pdf: El conillet Pau Guia de lectura Hem preparat una sèrie d'indicacions i recomanacions que caldrà tenir en compte a l'hora d'expl...